čtvrtek, dubna 17, 2008

Netradiční seminář z dějepisu...

Díky zájmu studentů realizuju v tomto školním roce výběrový dějepisný seminář zaměřený na různé události z dějin 20. století. Musím říct, že mě tahle dvouhodinovka opravdu baví a jsem za ni moc rád a tak se snažím, abych své semináře věnoval zajímavým tématům. Již zmíněná výběrovost mi navíc umožňuje si témata nejen vybírat, ale i se odchylovat od původně navrženého sylabu a reagovat tak na aktuální události. A tak tomu bylo i s impulsy k volbě tématu pro dnešní seminář...

Tentokrát jsem se nechal vtáhnout do tématu Tibetu, o který se již několik let zajímám, ale nechtěl jsem se přidávat do proudu řečníků. Nakonec jsem to nevydržel a nejprve napsal příspěvek na blog, pak mě napadlo, že by nebylo úplně od věci věnovat tomuto tématu i seminář. Jako vždy jsem začal pátrat po dalších informacích a pak jsem to, co jsem chtěl sdělit zpracoval v mém oblíbením Powerpointu. Zatím to je pořád "klasika", ale už na to jdu... :)))

Abych to už neprotahoval, tak netradičním bylo prostředí, ve kterém jsem se rozhodl tento tématický seminář pořádat. Jakožto milovník čaje čas od času navštívím zdejší útulnou čajovničku Sněžný drak, kam chodím moc rád nejen kvůli čaji, ale i na pokec za Honzíkem, který tam dělá čajníka. No a navíc znám i oba majitele ( jeden z nich bývalej gymplák ), což je taky bonus. Zkrátka a dobře mě napadlo, že téma jako Tibet by se do čajovny parádně hodilo a "děckám" by se to mohlo líbit. Nelenil jsem a svůj nápad dohodl nejprve s majitelem a potom i s Honzíkem. Nu a když to bylo "upečený," začal jsem se na celou akcičku fakt těšit. Včera jsme své seminárníky svolal a "tajemnej jak hrad v Karpatech" jsem jim pouze sdělil, že tentokrát bude seminář trochu netradiční a že se sejdem v 8 ráno ve městě... :)))

Ráno jsem vyrazil brzy, ve škole jsem byl v 7, něco narychlo ještě upravil, sbalil si potřebnou techniku a vyrazil směr čajovna. Tam už v plný parádě úřadoval Honzík, kterej chystal čajíky, které jsme pro akci vybrali a já začal chystat techniku. Mezitím se na určením místě srocovali moji seminárníci, zatím stále netušíce co se bude dít. :) V 8 jsem tedy vykoukl z čajovny a pozval je dovnitř. Byli trochu zaskočení, ale když si posedali a já jim vysvětlil, jak to bude probíhat, tak se zorientovali...

Přiznám se, že i přes všechny přípravy mě nakonec trochu zradila technika a tak jsme museli oželet videoukázku a studentům musel stačit čaj a moje téměř hodinová přednáška. I tak mám z celé akce dobrý pocit a ani absence videa nakonec nevadila - ve zbylé půlhodince jsme poklidně poseděli, dopili čaje a celou akci tak zakončili... A tak tedy skončil jeden netradiční seminář, který doufám nebyl poslední... :)))

ZÍTRA TU BUDOU FOTKY ...


2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Tak kdepak jsou fotky? ;)
N.

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem si zase jednou rpocetla zpetne Vas blog a musim jen chvalit. A musim ake pochvalit cajovnu a halvne cely seminar...
Nejsme zfatny dejepisec, spis jsem rozhodne laik, ale ten seminar me bavil, kazda jednotliva dvouhodinovka byla skvela. Vubec mi nevadilo jit ve ctvrtek do ksoly, protoze me minimalne dve hodiny opravdu bavila a to je co rict. Tleskam, klanim se a dekuju, Abee.