pátek, srpna 21, 2009

(Ne)obyčejné stránky dějin...

Tak jsem byl dnes poprvé po prázdninách v práci a moc velkou radost jsem z toho neměl! Nicméně se vždycky snažim vytěžit i z negativa něco pozitivního a tak jsem si řekl, že si alespoň pořádně uklidim kabinet. A tak jsem se začal prohrabovat šuplíkama a dalšíma hromadama papíru, který jsem svým úsilím dokázal nashromáždit a padly mi do rukou i nějaký starý práce od svých někdejších obětí. A právě mezi nima jsem objevil práci, která mě dovedla k dnešnímu příspěvku...

Nejmenovaná studentka mi tehdy odevzdala práci, která de facto nesplňovala zadání, ale která mně zaujala svým obsahem natolik, že jsem ji nejen akceptoval, ale i kladně oznámkoval. Obsahem referátu byli vzpomínky příbuzných oné studentky na své mládí a život - vzpomínky tvořící průřez dějinami našeho státu od r. 1914 až někam do 70. let. Na tomto referátu mně totiž zaujalo, že veškeré vzpomínky byly pozitivní a někdy až úsměvné, což je něco, co mi dneska docela chybí...

Dnes je dost populární a bezesporu důležité sbírat informace o zločinech předchozího režimu, vznikají sborníky, dokumentární filmy apod. Možná by stálo za úvahu, začít sbírat informace o tom, jak lidé prostě žili, jak se bavili a i v těžkých dobách se radovali ze života...

Žádné komentáře: