neděle, srpna 30, 2009

Den ve znamení reggae aneb na Macka B ve Vroutku...

Včera jsem zažil jeden z bezesporu nejfajnovějších dnů ve svým životě, páč jsem ke své každoroční návštěvě "Císařáku", což je akcička, na který jsem během její existence nebyl pouze jedenkrát a kterou mám tudíž moc rád, přidal ještě návštěvu na Rock for Churchill ve Vroutku, kam mně přitáhl jeden z mých nejoblíbenějších interpretů a druhý nejoblíbenější rastafarian Macka B :)))

Moje první "setkání" s ním se odehrálo teprve loni nebo předloni, kdy jsem od kámoše získal jeho song TO BE RACIST, kterej mi absolutně vyrazil dech, protože jsem našel někoho, kdo je dle mýho skromnýho a skrz naskrz laickýho názoru důstojným nástupcem Boba Marleyho (obrázek převzat odtud)...

Skvělá reggae hudba je totiž v jeho podání doplněna o stejně skvělý texty skoro o všem, co svět pálí, což mu mimochodem vyneslo i přezdívku The Lyrical Teacher. Vezmete-li v úvahu názvy a témata jeho písní, není divu: Power of the Mind, Effects of Slavery, Children Children, Racism, Proud To Be Black, Apartheid, Don't Drink Too Much, Respect To Our Mothers, Legalise The Herb, Who Are The Terrorists?, Malcom X, Proud Of Mandela, Bob :) (Obrázek převzat odtud...)

No ale zpátky ke včerejšku, musim říct, že stejně jako jsem se dostal jak slepej k houslím k Macka B a jeho muzice, dostal jsem se stejně náhodně i k informaci, že bude koncertovat ve Vroutku, za což vděčím a dodatečně děkuju Šámovi :) Ale mám-li být upřímný, byla by mi tahle informace k ničemu, protože největším úskalím byl samosebou transport tam a především zpět!!! To se zdálo být neřešitelný, ale občas se prostě řešení najde a to většinou tou nejnepravděpodobnější formou... Tentokrát zasáhla vášeň jedné mé nejmenované kolegyně pro muzikály a fakt, že kromě Macka Býho měl na festivalu vystoupit taky jeden z jejích oblíbených muzikálových zpěváků a tak byl problém transportu vyřešen. Děkuju!!! :))))

Po příjezdu na fesťák jsme poněkud nečekaně potkali bandu gympláků, což nám ale na náladě neubralo a jelikož zde byla skvělá atmosféra, tak jsme se "napojili" na festivalovou vlnu a začali se bavit. Co se mně týče, tak jsem "přetrpěl" všechny kapely, který hrály před Macka Bým, ikdyž např. u United Flavour jsem zrovna moc netrpěl a jejich performance se mi líbila :))) Ale stejně jsme stále častěji koukal na hodinky a těšil se na 22. hod., kdy měl odstartovat Macka B.

S krátkým zdržením a po stylovým nástupu se rozjela parádní show, v rámci který Macka B rozhicoval celej dav a strhl ho k tanci, skákání a jinejm nestandartním pohybům a spolu se svou kapelou absolutně ovládl podium. Když pak po cca hoďce skončil , byl jsem utahnej jak pes, ale štastnej jak blecha :))) Prostě jsme nasál tak pozitivní energií, že jseště teď jsem tak nějak v poho a nevim proč, protože jdu zítra zas do práce, začne na vostro škola a mam ještě spoustu dalších věcí, který musim udělat a který mně absolutně nebavía otravujou, ale je mi to ňák jedno :)))

Na Boba Marleyho už si na koncert zajít nemůžu, ale Macka Býho jsme "live" viděl a slyšel a to už mi nikdo neodpáře... :)

A tak aspoň malá ochutnávka ... :)


Žádné komentáře: