pátek, února 06, 2009

A o tom to je...

Tak dneska jsem zdá se plodnější než jindy a popravdě jsem se za další polickéj příspěvěk cítil i trochu provinile a tak jsem se rozhodl ten předchozí příspěvek vyvážit něčím pozitivním a apolitickým!!!
Pravdou taky je, že si občas kladu otázku, jaký je smysl mé učitelské práce. Teď to není sarkasmus, ale pouhé konstatování reality - pro peníze to nedělám ... Dělám to tedy, protože je to práce, která mě baví a usp okojuje? To už je realitě blíž, ikdyž i tak to bude s uvozovkama. Učit mě baví, někdy to je horší a pak jsou chvíle, kdy bych e vším nejraději v tu ránu nejradši seknul a už se do školy nikdy nevrátil!!!
No zatimto moc pozitivní nebylo, ale už jsem skončil s negativy a budu se vyjadřovat buď neutrálně nebo pozitivně. Věřím, že moje práce má smysl, ikdyž mě mrzí, že např. dějepis fakticky vykládám tak pro max. 5 lidí ve třídě, což nám na fakultě říkali, ale málo to zdůrazňovali a tak jsem tomu nevěřil. Dokud jsem nezačal učit. Teď už vím, že je to pravda a když je jich 5, tak jsem šťastnej jak blecha, ale i tak to hustim do všech a doufám, že alespoň něco jim v těch jejich přeplněnejch hlavách ulpí... :)
Určitou alternativou jsou pak semináře a projekty, což je šance dát dohromady lidi se stejným zájmem. Pak je to úžasný a ještě se mi nestalo, že by se to nepovedlo. Jedním takovým projektem, do kterého jsmem se spolu s kolegy a některými studenty zapojil byl projekt Zmizelí sousedé. Zabýval se osudy židovských obyvatel našeho města a na konci z něj byla zajímavá výstava ve Františkánském klášteře. V plánu byl následně i sborník, ale pak to nějak usnulo a nic se nedělo...
O to větší byla moje radost, když jsem se dozvěděl, že náš kadaňský historik Petr Hlaváček nenechal práci našich studentů zapadnout! Naopak ji vzal jako výzvu a spojil výsledky vlastní práce s prací našich studentů a vznikla z toho krásná a zajímavá publikace. Její křest se spolu s jeho další knihou, uskutečnil minulý čtvrtek a pozváni jsme byli my i studenti, kterým se dostalo hned dvojí odměny - publikace samotné a zaslouženého potlesku publika. Více o této akci najdete v aktuálních Kadaňských novinách.
A O TOM TO JE...

Žádné komentáře: