Tak jsem tu zas a začínám přemýšlet, zda-li bych neměl podtitul tohohle zápisníku pojmenovat politický... Ale co se dá dělat, politika mě zajímá a navíc se tam pořád něco děje.
Pravdou je, že jsem měl nutkání zase se ozvat už v momentě, kdy naše dvě nej... strany řešily, kdo z nich víc používá " hitlerštinu." Nicméně, když jsem se nad tím zamyslel, tak je vlastně jedno, která z nich používá podobné příměry víc, že je vůbec používaj a dokazujou tím, jak hloupí jsou...
Pravdou je, že ani dnešní téma není žádná bomba, ale alespoň má určitou kontinuitu... Na světové politické scéně se totiž už nějakou dobu pohybuje člověk na kterém by se dal demonstrovat tzv. napoleonský komplex jako na nikom jiném. Je to jen můj názor, ale tímto vzorovým příkladem je (shodou okolností) francouzský prezident Nicolas Sarkozy.
Stačí si připomenout jeho spasitelskou misi do Jižní Ameriky, kde se snažil vyrvat z rukou FARCu někdejší kandidátku na kolumbijskou prezidentku Ingrid Betancourtovou. Neuspěl a chce se mi říct, co čekal... ?
Naštěstí se mu brzo dostalo náplasti ve formě půlročního předsednictví Francie v EU, kterou vedl s takovou vervou a chutí, že to na konci tohoto období vypadalo, že se ho ani nebude chtít vzdát a náš domácí Napoleon Topolánek ostrouhá. Nakonec se ale ovládl a předsednictví předal, ikdyž neuplynul ani měsíc a už o sobě dal zase vědět... V tomto případě se mu naskytla šance se opět blýsknout a tak se vypravil do Palestiny, kde zrovna probíhal konflikt v Gaze a tak si asi řekl, že to rozsekne a ukáže se jako král diplomatů! No, proti tomu by se nedalo nic říct, kdyby ovšem v téže době necestovala do této oblasti oficiální vyjednávací tým EU!!! Neuspěl a zároveň ukázal, jak si váží českého předsednictví v Unii... :(
No a teď tomu dal korunu, když vybídl francouzské firmy, aby se vrátily domu, prostě pastýř shání své ovečky a je mu jedno, že vlastně zase pochoduje proti jednomu z principů EU - totiž volnému trhu... Zkrátka a dobře, je mu jedno jak, ale musí být vidět a musí se o něm mluvit !!! No doufejme, že příště obrátí svou pozornost na nějaké bohulibější téma a místo vlastní reklamy, se angažuje v něčem, co je opravdovým problémem světa ...
Žádné komentáře:
Okomentovat