V předposledním příspěvku jsem sliboval, že jsem objevil zajimavý materiál, kterému bych se rád na svém blogu věnoval. Samotnému materiálu se začnu věnovat zítra, ale už dnes vám nabízím jakési "intro" ...
Zítra načnu další rok své pedagogické praxe a jelikož se ještě stále považuju za (do jisté míry) nezkušeného pedagoga, stále ještě hledám svůj styl výuky... Mou představou je vyučování zajímavé, zábavné, ale hlavně účinné - tj. řečeno laicky : předávat vědomosti s co nejlepší vstřebatelností :) Na začátku roku je snaha o nalezení tohoto "pedagogického svatého grálu" snazší díky množství sil, které člověk nasbíral a naspořil během prázdnin, ALE... Bohužel v průběhu roku snaha o nalézání nových cest a metod slábne - stejně rychle jak pedagog, ztráceje naspořené síly, ztrácí iluze a chuť učit... Pokud máte pocit, že tento scénář se týká pouze starších a "opotřebovaných" učitelů, nenechte se zmást - stejně destruktivně ovlivňují opakované návštěvy jednotlivých tříd i mladé, "čerstvé" kousky ...
A právě z výše zmíněných důvodů je důležité hledat si mezi svými kolegy příklady hodné následování - tj. ty z nás pedagogů, kteří rok co rok snášejí útrapy pedagogické práce s humorem, kteří dokáží naučit i obavit a jejichž šediny (pokud nějaké mají) jsou odrazem věku a ne dílem soustavného působení třídních "narušitelů" :))) A právě jedním z nich kdysi jistě byl i Jaroslav Žák ...
Někdy před prázdinama jsem si koupil jeho "Študáky a kantory" a už po přečtení několika stran jsem žasnul - žasnul nad tím, jak je ta kniha nadčasová a s jakou přesností analyzuje autor jednotlivé elementy školního života ... Zatím jsem od něj víc věcí nečetl, ale ikdybych se už k žádné jiné knize nedostal, věřím, že jsem našel onen vzor hodný následování!!! Pravda, od prof. Žáka už se toho asi moc nenaučím, ale jeho knihu hodlám použít jako pomůcku k lepšímu snášení vlastní pedagogické praxe a proto se tu od zítřka budete střetávat s vybranými úryvky z této "Bible" :)))
Zítra načnu další rok své pedagogické praxe a jelikož se ještě stále považuju za (do jisté míry) nezkušeného pedagoga, stále ještě hledám svůj styl výuky... Mou představou je vyučování zajímavé, zábavné, ale hlavně účinné - tj. řečeno laicky : předávat vědomosti s co nejlepší vstřebatelností :) Na začátku roku je snaha o nalezení tohoto "pedagogického svatého grálu" snazší díky množství sil, které člověk nasbíral a naspořil během prázdnin, ALE... Bohužel v průběhu roku snaha o nalézání nových cest a metod slábne - stejně rychle jak pedagog, ztráceje naspořené síly, ztrácí iluze a chuť učit... Pokud máte pocit, že tento scénář se týká pouze starších a "opotřebovaných" učitelů, nenechte se zmást - stejně destruktivně ovlivňují opakované návštěvy jednotlivých tříd i mladé, "čerstvé" kousky ...
A právě z výše zmíněných důvodů je důležité hledat si mezi svými kolegy příklady hodné následování - tj. ty z nás pedagogů, kteří rok co rok snášejí útrapy pedagogické práce s humorem, kteří dokáží naučit i obavit a jejichž šediny (pokud nějaké mají) jsou odrazem věku a ne dílem soustavného působení třídních "narušitelů" :))) A právě jedním z nich kdysi jistě byl i Jaroslav Žák ...
Někdy před prázdinama jsem si koupil jeho "Študáky a kantory" a už po přečtení několika stran jsem žasnul - žasnul nad tím, jak je ta kniha nadčasová a s jakou přesností analyzuje autor jednotlivé elementy školního života ... Zatím jsem od něj víc věcí nečetl, ale ikdybych se už k žádné jiné knize nedostal, věřím, že jsem našel onen vzor hodný následování!!! Pravda, od prof. Žáka už se toho asi moc nenaučím, ale jeho knihu hodlám použít jako pomůcku k lepšímu snášení vlastní pedagogické praxe a proto se tu od zítřka budete střetávat s vybranými úryvky z této "Bible" :)))
Žádné komentáře:
Okomentovat