čtvrtek, července 27, 2006

Sbohem, PANE VYPRAVĚČI...

Jak již titulek napovídá, hodlám se dnes s někým naposledy rozloučit... Odešel již, včera, ale ke mě se ta smutná zpráva donesla až teď! Než vám prozradím o koho jde, něco vám o něm povím. S jeho jménem jsem se poprvé setkal někdy ve svých 10 letech, kdy jsem v regále školní knihovny objevil jednu z jeho knih. Moc se mi líbila, ale měl jsem na přečtení i spoustu dalších knih a tak jsem v tomto období už žádnou další jeho knihu nepřečetl...

Nicméně i v dalších letech jsme zůstali "v kontaktu" - přečetl jsem některé jeho knihy a ty co jsem nečetl jsem neustále vídal v regálech knihoven či na pultech v knihkupectvích. Je to náhoda, ale zrovna nedávno jsem v jednom antikvariátu objevil "jeho" Gilgameše a tuto knihu jsem si koupil. Zatím jsem ji pravda nečetl, ale zkusím si na ni najít chvilku a možná se o ní ještě zmíním v některém z příštích příspěvků...

Už se blížím k závěru, ale neodpustím si ještě takovou malou zpověď - faktem totiž je, že krom jména a názvů jeho knih jsem o tomto mistrném vypravěči a propagátorovi dějin nikdy nic bližšího nevěděl a ani nezjišťoval! Na druhou stranu jsem si jeho díla vždy vážil a jeho jméno pro mne bylo vždy zárukou kvality!!! Tak tedy sbohem, pane Vojtěchu Zamarovský...

Žádné komentáře: